söndag 20 juni 2010

Punka helg !


Foto:Julia Carlsson

Åkte ner till borås i lördags morgon för att tävla på Ck Ymers bana, Kom iväg ganska dåligt i starten med jobbade upp mig snabbt, efter ett halvt varv skulle jag gasa på lite extra för att komma ifatt, men det blev lite för mycket gas vilket gjorde att jag fick en framhjulspunka och kraschade. Så styret vred sig, kedjan vred sig och fick som sakt punka.. Så fick bryta mot min vilja.
Efter tävling åkte jag hem till Skara med Tomas, Tomas mamma och Axel, blev bjuden på god middag hemma hos Tomas och sen åkte jag hem till min lägenhet och laddade om för ett nytt race.
Väl framme i Borås dag 2 så var jag mycket taggad och bena kändes super bra, kom iväg bra i starten och jag och Tomas fick en lucka till dom andra. Efter halva varvet så fick Tomas punka och bara cirka 100 meter efter fick jag en bakhjulspunka.. jag forsatte köra med punka och fick ett nytt hjul i tekniskson, dock så var kedjan för ny för den kassetten vilken gjorde att det kuggade. 2varv senare fick jag tillbaka tävlingshjulet och körde ifatt så gott som möjligt. Slutade på en 7e plats av 19 startade.
Tråkigt med punka med skönt att känna att benen fungerar bra iaf !:)

//John

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar