söndag 10 april 2011

2a i tävlingspremiären !

I lördags eftermiddag packade vi skarabussen och for iväg ner mot Skåne, Och idag var det dags för tävlingspremiär och min första elitstart. Bockaracet var vi och körde.
Stigarna var torra så det dammade om dom, solen lyste och det va cirka 20 grader, benen var nyrakade och cyklarna var självklart ny servade !

Jag kom iväg bra i starten tror jag låg 3a. Efter någon kilometer var jag, Tomas kristoffersson och Oscar Bylinder loss från dom övriga. Vi tre var tillsammans första och andra varvet men på 3e varvet blev det lite trång mellan mig och Tomas i en kurva så vi tappade fart och Oscar !
men jag och Tomas körde vidare tillsammans.
I början av sista varvet gjorde jag ett ryck och kom loss ifrån Tomas och jag slutade på en andra plats efter Oscar och före Tomas.

Benen kändes bra och cykeln var helt underbar !

//John

1 kommentar: