onsdag 18 augusti 2010

Södertälje !




I söndags så var det tävling i Södertälje som gällde, där det var sverigecup. Jag körde denna tävling även förra året så jag visste att det var en mycket hård tävling som väntade med mycke backar ! Vilken iof passar mig bra, men jobbigt var det.
Jag tyckte att jag hade en bra form så bestämde mig innan tävlingen startade att gå ut hårt.
Jag startade i näst sista led men redan efter första backen så va jag uppe i ledning.
Jag fick med mig Emil Linde och vi höll ett bra tempo.
Vi hade mellan 30sek-1min till dom andra genom hela loppet.
Allt gick som planerat till jag kom in på sista varvet och sista backen då benen krampade ihop totalt! så jag var tvungen att släppa Emil och gick in i mål på en andra plats.
På 3e plats kom Martin eriksson som gjorde ett mycket bra lopp.

På måndagen blev det en väl behövlig vila, Igår var jag inne i Mjölby i regnet och cyklade med Martin. Vi fick ett bra pass med roliga stigar.
Idag onsdag så har jag, Jönköpings Micke, Tobias & Linus arnekvist varit uppe på Omberg och fått ett härligt MTB pass cirka 3 timmar som självklart avslutades med ett avslappnade nakenbad i Vättern !
Imorgon är det träning i Mjölby igen och på söndag så är det Skara som gäller igen !



//John

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar