onsdag 25 januari 2012

Nytt år och ny möjligheter !

Hej på er!
Var ett jäkla tag sedan jag skrev här på bloggen, får bli skärpning på det.
Som jag har skrivit om här på bloggen så va 2011 året som jag absolut inte hade hoppats på...ett riktigt skit år om jag skulle säga det själv!
Jag hade under hela säsongen problem med hälsan och presterade lång under det jag hade hoppats på. Jag hade även andra saker som tyngde mig, vi i min familj fick efter jul förra året veta att min kära mamma hade bröstcancer. Hon har gått igenom flera olika behandlingar och mår idag bra, vilket vi är sjukt glada över så klart !:)

Men nu är ett nytt år med nya möjligheter å en frisk mamma !;) Så till denna säsong är det sattsning som gäller. Merida, Dalblads och Polar är med och sponsrar min satsning även i år, vilket jag SÅ KLART är mycket glad över. Trivs super med er!!
Nytt för i år är att Northwave går in och sponsrat oss i Merida teamet med riktigt trevliga kläder och skor.

Jag har även tänkt att åka ner till Cypern i nästa månad för att träna och tävla. Det är mitt första utlandsbesök tillsammans med cykel och jag ser självklart fram emot detta sjukt mycket !
Så jag vill rikta ett JÄTTE STOR TACK till Mjölby CK och KEA`s Lack som har gjort detta möjligt !:)

Skickar även med en bild på årets pärla !

Ha det fint !
MVH John

fredag 8 juli 2011

På G igen !

Jag har under detta året haft en hel del problem med andning och känt mig kraftlös. Detta beror på att jag haft stora problem med allergier , dessutom visade det sig att jag har ansträningsastma när jag var hos läkaren för att kolla upp mina allergi problem. Så under ett tag nu så har jag provat ut lite mediciner och börjar nu komma i form igen.

Under den senaste perioden har jag kunnat tränat på bra och känner att formen börjar komma smygandes !
Igår torsdag så var jag inne i Motala för att köra en trevlig träningstävling , vi var cirka 30 stycken med flera snabba cyklister. Det gick riktigt bra och formen var god så jag tog hem vinsten. Gott !

På gång nu är en tävling i Göteborg söndag/måndag och sen är det SM i Borås som gäller . Jag kör tempo på onsdagen och mitt xc race på fredagen. Ska bli kul och är riktigt taggad !

Idag har jag även trimmat upp min Merida hojj med ny kasette, kedja, drev, handtag, däck, slangar, bromsbelägg och gaffeln är i topptrim . Och självklart så är bromsarna nyluftade !
Tack Merida för reservdelarna !

Här är en bild från gårdagens race i Motala :

Ha det bra !
MVH John.

söndag 10 april 2011

2a i tävlingspremiären !

I lördags eftermiddag packade vi skarabussen och for iväg ner mot Skåne, Och idag var det dags för tävlingspremiär och min första elitstart. Bockaracet var vi och körde.
Stigarna var torra så det dammade om dom, solen lyste och det va cirka 20 grader, benen var nyrakade och cyklarna var självklart ny servade !

Jag kom iväg bra i starten tror jag låg 3a. Efter någon kilometer var jag, Tomas kristoffersson och Oscar Bylinder loss från dom övriga. Vi tre var tillsammans första och andra varvet men på 3e varvet blev det lite trång mellan mig och Tomas i en kurva så vi tappade fart och Oscar !
men jag och Tomas körde vidare tillsammans.
I början av sista varvet gjorde jag ett ryck och kom loss ifrån Tomas och jag slutade på en andra plats efter Oscar och före Tomas.

Benen kändes bra och cykeln var helt underbar !

lördag 19 mars 2011

Morgonpigg !!

Näe det där med att va morgonpigg det är absolut inte min grej ! Men gick upp för en halvtimme sen ungefär och snart är far här och då drar vi ner till Göteborg för att gasa lite MTB, prata med trevliga personer och få massa roliga saker så som min nya Polar klocka och massa saker från Dalblads som ska hjälpa mig att prestera i år :) Gott !

Näe nu bär det av dom cykellokalen för att packa det sista i bilen (inkl cykeln).

torsdag 17 mars 2011

Tack Dalblads !

Igår så var det LVG premiär för i år, Vart ett pass på cirka 2timmar i ett okej tempo, inget jätte snabbt mer åt det andra håller. Har varit sjuk i några dagar innan det och det märks. Det va segt men gick bättre och bättre ju längre in i passet jag kom.

Idag så vart det mer gasande på LVG hojjen, Ett pass på cirka 2.5-3 timmar med mycket backar och motvind i början så blev galet trött. På vägen hem så fick jag medvind och gasande så mycket det bara gick och det kändes bra, hög fart och skapligt pigga ben. Körde på max i cirka 2.5mil. Sen blev jag trött ! Så blev en swegel från dalblads och sportdryck .. vilket gjorde mig så pigg att jag kunde hålla skaplig fart hem. När jag kom hem så var jag galet trött igen. Blev en dusch, sen city gross där jag åt en korv med bröd,en havre dryck och ett par bananer . Nu så ligger jag på soffan och tänker göra så en stund med !

Och i helgen bär det av till gbg för läger med Merida ! Gott att få testa MTB hojjen :)

tisdag 8 mars 2011

19år och trött..

Har under helgen varit hemma hos familjen för att fira min 19 års dag lite. Elin har varit i Ödeshög och grattat mig med :)
Under lördagen så tog jag ut titancykeln som jag har hemma och cyklade några timmar i vårsolen, underbart!
Idag så cyklade jag vintercykel runt hornborgasjön, Gick bra från början, sen ganska dåligt, sen bra igen, sen trött . När jag kom hem från passet snurrade jag bakhjulet och det snurrade ett halfvarv.... inte så jätte piggt det där navet just nu. Så anledningen att jag blev trött va nog till viss del att jag cyklade mig trött och till vissdel cykelns fel. Gick dock bra för att ha ett nav som knappt rullade så får vara nöjd med passet, bra träning iaf :)

Idag så har jag även fikat lite hos Kristoffer fransson med gabrills och broberg som bjöd på mitt fika för jag fyllde år, Tack !

Snart är det dags för ett litet läger i Göteborg med det trevliga Merida gänget också! Kanske blir premiär för Merida 96an :)

fredag 25 februari 2011

Lite nytt och lite som vanligt !

Har äntligen fått tillbaks min dator som varit trasig i ungefär en månad nu, men med ny hårddisk ska det nog funka bra igen och ska försöka se till att det skrivs lite mer här :)
Har även snyggat till sidan lite, tyckte det var dags då det sett likadant ut fööör länge nu. Alltid kul med lite nytt :)

Träningsmässigt går det bra , denna vecka har det blivit mycket TC, 8-2or med styrkeintervaller.
Förra veckan så var det sportlov och jag var hemma i ödeshög på lovet, Blev mycket skidåkning och ingen cykel alls. Skönt och göra något annat ibland och man får ju passa på så länge snön ligger kvar, förhoppningsvis försvinner den snart.
När jag kom tillbaks till Skara så hade jag fått ett packet ifrån Merida med massa snygga och sköna merida kläder, Tack !:)

Dagen till ära blir det vila och lite tid tillsammans med Elin som har varit här denna veckan då hon har lov.